Σύμφωνα με τον θρύλο, στην Αγγλία του 11ου αιώνα, η καλλονή σύζυγος του κόμη Λίοφρικ Γ’, Λαίδη Κοντάιβα ίππευσε γυμνή στους δρόμους του Κόβεντρι θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να διαμαρτυρηθεί για την υψηλή φορολογία που είχε επιβάλει ο σύζυγος της. Απηυδισμένος από τις ικεσίες της να μειώσει τους φόρους, ο Λίοφρικ δήλωσε ότι θα ικανοποιούσε την επιθυμία της, αν ολόγυμνη πάνω στο άλογό της περνούσε από την πολυσύχναστη αγορά της πόλης.
Η Γκοντάιβα αποδέχτηκε την πρόταση του και, με τα μαλλιά της μόνο να καλύπτουν το γυμνό κορμί της, περιδιάβηκε τους δρόμους του Κόβεντρι. Λέγεται δε, ότι είχε ζητήσει από τους κατοίκους να μείνουν στα σπίτια τους την ώρα που θα γυρνούσε γυμνή, όπως και έγινε από ευγνωμοσύνη στο πρόσωπο της, εκτός από έναν ράφτη, τον Τομ, που την παρακολουθούσε κρυφά από το παράθυρό του, το όνομα του οποίου, Peeping Tom έγινε συνώνυμο του ηδονοβλεψία.
Ο πίνακας του Τζον Κόλιερ που συγκαταλέγεται στην ομάδα των Άγγλων προραφαηλιτών ζωγράφων και θεωρείται από τους σημαντικότερους πορτρετίστες της εποχής του ανήκει στο Herbert Art Gallery & Museum, που διαθέτει συλλογή έργων για τη Λαίδη Γκοντάιβα.
Η Μπιγιονσέ δεν έκανε αναφορά στη Λαίδη Γκοντάιβα ή στον πίνακα του Κόλιερ στην παρουσίαση του εξωφύλλου.
Κάποιοι χρήστες του twitter θυμήθηκαν ωστόσο όχι τον πίνακα, αλλά το διάσημο ενσταντανέ με την έφιππη Μπιάνκα Τζάγκερ μέσα στο Studio 54.
Με πληροφορίες από Artnews/huffingtonpost.gr
Σχόλια Facebook