Κλωντ Ντεμπυσσύ: Ποιός είναι ο συνθέτης που η google τιμά με το doodle της
Τα 151α γενέθλια του γάλλου συνθέτη Κλωντ Ντεμπυσσύ τιμά με doodle η google.
Αφιερωμένο στα 151 χρόνια από τη γέννηση του γάλλου συνθέτη Κλώντ Ντεμπυσσύ τιμά σήμερα η google με ένα πολύ όμορφο doodle.
Η μηχανή αναζήτησης έχει μετατρέψει το λογότυπό της σε ένα υπέροχο νυχτερινό τοπίο με την αυγουστιάτικη πανσέληνο, το οποίο “ντύνει” η μουσική του γάλλου συνθέτη.
Ο Κλωντ Ντεμπυσσύ (22 Αυγούστου 1862 – 25 Μαρτίου 1918) θεωρείται ο κύριος εκπρόσωπος του κινήματος του μουσικού ιμπρεσιονισμού, αν και ο ίδιος δεν αποδεχόταν τον χαρακτηρισμό αυτό. Ο Ντεμπυσσύ δεν είναι μόνο ένας από τους γνωστότερους Γάλλους συνθέτες, αλλά και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της δυτικής μουσικής, σηματοδοτώντας το πέρασμα από την ρομαντική εποχή στη μοντέρνα μουσική του 20ού αιώνα.
O Claude Debussy το 1908
Ο Κλωντ Ντεμπυσσύ γεννήθηκε το 1862 κοντά στο Παρίσι, όπου ο πατέρας του είχε μικρό κατάστημα με κεραμικά και πορσελάνινα είδη. Λόγω οικονομικών δυσχεριών ο Ντεμμπυσύ δεν πήγε σχολείο αλλά έμαθε να διαβάζει και να γράφει στο σπίτι υπο την επίβλεψη της αυτηρής και αυταρχικής μητερας του.
Ο Ντεμπυσσύ περνούσε αρκετούς μήνες το χρόνο με συγγενείς του στις Κάννες όπου ήρθε σε επαφή για πρώτη φορά με το πιάνο και έκανε τα πρώτα του μαθήματα με τον βιολονίστα Jean Cerutti και λίγο αργότερα με την «Μαντάμ Μωτέ ντε Φλερβίλ» η οποία ήταν πεθερά του Πωλ Βερλαίν και ισχυριζόταν ότι ήταν μαθήτρια του Σοπέν. Εκείνη ήταν που αναγνώρισε το ταλέντο του και ανέλαβε την προετοιμασία του για την εισαγωγή του στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού, με τη σύμφωνη γνώμη των γονιών του.
Ο Ντεμπυσσύ σπούδασε στο Κονσερβατουάρ από το 1872 έως το 1884. Ηταν αντιδραστικός απέναντι στους ωδειακούς κανόνες και απο κάποιους καθηγητές ενθαρρύνθηκε, ενώ κάποιοι άλλοι τον θεώρησαν αδύναμο και αυθάδη με αποτέλεσμα να του στερήσουν αρκετές διακρίσεις σε κάποια μαθήματα. Παρόλ’ αυτά, κατάφερε να πάρει το δεύτερο και το πρώτο βραβείο σε δύο διαγωνισμούς πιάνου του Ωδείου.
Το 1883, ο Ντεμπυσσύ πήρε μέρος στο διαγωνισμό για το Βραβείο της Ρώμης της γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών, που για τον τομέα της σύνθεσης είχε ως έπαθλο υποτροφία τριετούς φοίτησης στη Βίλα των Μεδίκων, στη Ρώμη. Η κριτική επιτροπή απένειμε εκείνη τη χρονιά το πρώτο βραβείο στον Πωλ Βιντάλ, μαθητή του Μασνέ, ενώ ο Ντεμπυσσύ πήρε το δεύτερο βραβείο. Παρόλ’ αυτά, έλαβε πάλι μέρος το 1884, καταθέτοντας την καντάτα L’enfant prodigue και πήρε την υποτροφία.
Το 1885 στη Βίλα των Μεδίκων
Κατά τη διαμονή του στη Βίλα των Μεδίκων ο Ντεμπυσσύ βίωσε άθλιες συνθήκες και οι υπερβολικές απαιτήσεις τον έκαναν να νιώθει καταπιεσμένος, αποκομμένος από την πραγματική ζωή, ενώ δεν μπορούσε να βρει σημεία επαφής με τους υπόλοιπους συμφοιτητές του, ούτε είχε διάθεση να συνθέσει. Ωστόσο, προκειμένου να διαπιστωθεί η πρόοδός του έστειλε στο Κονσερβατουάρ τη συμφωνική ωδή Zuleima, το ορχηστρικό Printemps και τη καντάτα La Damoiselle élue. Χαρακτηριστικό είναι ότι η επιτροπή του Κονσερβατουάρ έκρινε το πρώτο από αυτά ως παράξενο, ακατανόητο και ακατάλληλο για εκτέλεση.
Ο Ντεμπυσσύ, διέκοψε προσωρινά την φοίτησή του το 1886, επιστρέφοντας στο Παρίσι, ενώ δεν παραβρέθηκε στην τελετή αποφοίτησης το 1889, αποκόπτοντας οριστικά τους δεσμούς του με την Ακαδημία το 1890.
Κατα τη διάρκεια της φοίτησης τόσο στο Κονσερβατουάρ όσο και στη Βίλα των Μεδίκων ο Ντεμπυσσύ γνώρισε σπουδαία πρόσωπα των τεχνών. Γνώρισε την ρωσική μουσική η οποία τον επηρέασε ιδιαιτέρως ενώ το 1886 γνωρίζει μεταξύ άλλων τον Φραντς Λιστ, τον Τζουζέπε Βέρντι και τον Ρουτζέρο Λεονκαβάλο.
Επιστρέφοντας στην Ρώμη αποφασίζει να ζήσει ως μποέμ, κερδίζοντας τα προς το ζην ως συνοδός πιανίστας, ενορχηστρωτής και μουσικοκριτικός, ενώ παράλληλα συνέθετε για πρώτη φορά απελευθερωμένος από τους ακαδημαϊκούς κανόνες. Εκείνα τα χρόνια γνώρισε προσωπικότητες όπως οι ζωγράφοι Μανέ, Ντεγκά, Γουίσλερ, οι ποιητές και λογοτέχνες Βερλαίν, Βαλερί, Ουάιλντ και οι συνθέτες Σατί, Σωσόν, Ντυκάς και Ραβέλ.
To 1893
Ο Ντεμπυσσύ είχε επηρεαστεί ιδιαίτερα από την τέχνη ανατολικών πολιτισμών και ήταν μανιώδης συλλέκτης έργων τέχνης από την Άπω Ανατολή. Στην διεθνή έκθεση του Παρισιού του 1899 άκουσε για πρώτη φορά μουσική από την Ινδονησία και εντυπωσιάστηκε από τις ορχήστρες γκαμελάν της Ιάβας. Πολλοί μελετητές του έργου του ισχυρίζονται ότι η μουσική αυτή επηρέασε σημαντικά το έργο του, όχι όμως με άμεσες αναφορές.
NewsIt.gr
Σχόλια Facebook