Οικονομική στήριξη των Μουσείων από τους πολίτες
Χιλιάδες Γάλλοι πολίτες σπεύδουν να στηρίξουν οικονομικά τα μουσεία που πλήττονται από τις περικοπές των επιχορηγήσεων, κάνοντας τους «New York Times» να μιλάνε για «ζητιανιά». Το φαινόμενο αυτό, πάντως, οι Γάλλοι επιλέγουν να χαρακτηρίζουν ως «συμμετοχική χρηματοδότηση».
Ήδη το Μουσείο του Λούβρου (σ.σ.: ο διευθυντής του οποίου παραιτήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα εξαιτίας των δραστικών περικοπών από το κράτος στη χρηματοδότηση του μουσείου) έχει συγκεντρώσει 654.000 δολάρια από 2.500 άτομα που έσπευσαν να ανταποκριθούν στο κάλεσμά του να μαζέψουν χρήματα για την αγορά δύο γλυπτών του 13ου αιώνα. Από την πλευρά του, το Μουσείο της Λυών έχει συγκεντρώσει 91.000 δολάρια για την αγορά πίνακα του Jean Auguste Dominique Ingres. Όσο για τις εργασίες ανακατασκευής του «Πάνθεον», όπου στεγάζονται προτομές σημαντικών προσωπικοτήτων όπως του Βίκτωρος Ουγκό, έχουν συγκεντρωθεί περί τα 34.000 δολάρια από 450 άτομα.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί, πάντως, είναι το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα η Γαλλία ξοδεύει διπλάσιο ποσό για τον πολιτισμό απ’ ό,τι η Γερμανία. Η μείωση του ποσού, όμως, για τον πολιτισμό κατά 4% στα 3,1 δισ. δολάρια είναι η πρώτη εδώ και 30 χρόνια, κάτι που εύλογα έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση στον χώρο. Εξ αυτών, 11,1 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για τις αγορές νέων έργων τέχνης, έναντι 26 εκατ. το 2009. Οι διευθυντές των πολιτιστικών οργανισμών έσπευσαν να ενεργοποιήσουν το δίκτυο συμμετοχικής χρηματοδότησης, το οποίο εμφανίζονται έτοιμες να ακολουθήσουν κι άλλες χώρες, όπως η Βρετανία, η Ολλανδία και η Γερμανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το «Göttingen International Handel Festival» μέσω ενός video προσπάθησε να συγκεντρώσει 20.000 δολάρια για την πραγματοποίηση συναυλίας με ελεύθερη είσοδο σε σιδηροδρομικό σταθμό.
Τι λένε οι αριθμοί της Ελλάδας
Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα ο αμύθητος θησαυρός της αρχαιότητας και ο παλλόμενος αλλά εγκλωβισμένος σύγχρονος πολιτισμός έλαβαν από το κράτος για το 2012 μόλις 573 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί μετά βίας στο 0,3% του κρατικού προϋπολογισμού. Το Μουσείο Μπενάκη ήταν το πρώτο που έσπευσε να δημιουργήσει ένα δίκτυο υποστήριξής του, με σήμα μια καρδιά. Οι πολίτες μπορούν να γίνουν μικροί ή μεγάλοι χορηγοί του, καλλιτέχνες (όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος) κάνουν συναυλίες χωρίς αμοιβή, προκειμένου να συγκεντρώσει τα έσοδα το μουσείο, ενώ πραγματοποιούνται και «κλειστά» δείπνα με επιφανείς ή έστω οικονομικά εύρωστες προσωπικότητες που μπορούν να στηρίξουν πιο ενεργά το μουσείο.
Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής
Πηγή: Zougla.gr
Σχόλια Facebook